Організація
економічного співробітництва та розвитку зазначає, що освітня система України
має кілька значних недоліків, що впливають, а деякі навіть зумовлюють розвиток
недоброчесності. Про це йдеться у звіті «Огляди ОЕСР на тему доброчесності в
освіті: Україна 2017», який було створено й презентовано Організацією.
За
словами директора департаменту освіти і навичок ОЕСР Андреаса Шляйхера,
більшість цих недоліків засновані на недосконалості або зарегульованості українського
законодавства та деяких нормативних актів уряду.
Отже,
у документі виокремлено такі недоліки:
Дошкільна
освіта:
–
нерівний доступ до дошкільної освіти, що спричинений чергами у дитячі садки.
Загальна
середня освіта:
–
нерівний доступ до шкільної освіти;
–
неналежне визнання навчальних досягнень;
–
приватні додаткові заняття вчителів;
–
неналежне використання батьківських внесків;
–
корумпований вплив на закупівлю підручників.
Вища
освіта:
–
корумпований доступ до вищої освіти (магістерські програми);
–
неналежне визнання навчальних досягнень студентів;
–
академічна недоброчесність.
«...У
своєму звіті ми не критикуємо, а вказуємо на проблеми та чинники, що їх
викликають, щоб МОН та місцевим органам було легше їх вирішити», – зазначив
Шляйхер.
Збір
матеріалів для дослідження проходив у жовтні-листопаді 2015 року. У 2016 році
команда дослідників аналізувала матеріали та проводила консультації щодо
можливих шляхів вирішення зазначених недоліків системи.
За
матеріалами МОН
Немає коментарів:
Дописати коментар